سوری گفت: کنترل بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان حاصل یک کار جمعی با مدیریت و برنامه ریزی مناسب بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا اظهار کرد: کنترل بیماری در سیستان و بلوچستان حاصل یک کار جمعی بوده که مدیریت و برنامه مناسب، حضور مستمر، نظارت و پایش کافی روند اپیدمی، پیدا کردن ضعف ها و اشکالات اساسی، اصلاح فرآیندها و پروتکل های بهداشتی متناسب با شرایط بومی منطقه از علل موفقیت در کنترل این بیماری شناخته شده است. 

او افزود:  استان سیستان و بلوچستان دو استان بسیار متنوع بوده و هم از لحاظ جمعیتی و هم از لحاظ اقلیمی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مرز خاکی و آبی با کشورهای دیگر دارد. کشورهایی که وضعیت اپیدمی در آن ها خوشایند نبوده و نیست، به خصوص واریانت دلتا که در سیستان و بلوچستان واریانت غالب بود عمدتا از کشورهای شرقی ورود پیدا کرده بود.

سوری تصریح کرد: ما آغاز اپیدمی را در استان های جنوبی مثل هرمزگان داشتیم و بعد به سمت سیستان و بلوچستان انتقال یافت. تجربه و نتایج طرح شهید سلیمانی در اقدامات کنترل بیماری کرونا در استان  سیستان و بلوچستان بسیار مفید بود.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا بیان کرد: دو تجربه خوب در کشور داشتیم که در سطح گسترده توانسته نتایج قابل قبولی برای ما داشته باشد، یکی از آن‌ها طرح شهید سلیمانی بود که نتایج بسیار مفیدی در پی داشت. اگر تجربیات موفق خود را به گوش کمیته اپیدمی کرونا و دولت جدید و مسئول جدید حوزه سلامت که وارد این حوزه شدند برسانیم به این تجربه‌ها علاقمند می‌شوند.

سوری تصریح کرد: تست‌ها به اندازه کافی و هوشمند نیستند و هنوز یک چهارم جمعیت پر خطر بالای ۶۰ سال در کشور واکسینه نشده اند. 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.